هزار کارگر ساختمانی «آمل» در نوبت دریافت دفترچه بیمه قرار دارند
انجمن صنفی استادکاران وکارگران ساختمانی شهرستان آمل
مسلم مکاری

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل از انتظار ۳ هزار کارگر ساختمانی این شهرستان برای دریافت دفترچه بیمه تامین اجتماعی خبر داد.

«مسلم مکاری» در این باره به ایلنا گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای آمل از ابتدای سال ۸۸ نزدیک به ۵ هزار کارت مهارت در رشته‌های ساختمانی صادر کرده است که تا به امروز، تنها آن دسته از دارندگان کارت مهارت که تا پایان مهر ۹۰ ثبت نام کرده بودند، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه با انتقاد از همکاری نکردن مرکز فنی و حرفه‌ای آمل با تشکل صنفی متبوعش در صدور کارت مهارت برای متقاضیان، افزود: مرکز فنی و حرفه‌ای آمل، تنها انجمن صنفی کارگران ساختمانی این شهرستان را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گفته مکاری، این عدم همکاری به سوء استفاده گسترده شاغلان سایر صنوف از بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی منجر شده است.

این فعال صنفی در تشریح این موضوع بیان کرد: تامین اجتماعی بابل در سال جاری، اسامی ۴۰۰ نفر از دارندگان کارت مهارت رشته‌های ساختمانی را در اختیار انجمن صنفی قرار داد که پس از بازرسی‌های صورت گرفته مشخص شد ۱۱۲ نفر، کارگر ساختمانی نیستند و در سایر صنوف مشغول به کارند.

بازرس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در ادامه از تامین اجتماعی بابل که بدون استعلام از انجمن صنفی، دارندگان کارت مهارت رشته‌های ساختمانی را بیمه نمی‌کند، قدردانی کرد.

وی تاکید کرد که مرکز فنی و حرفه‌ای آمل نه تنها برای صدور کارت مهارت بلکه برای تمدید این کارت‌ها نیز باید از انجمن صنفی استعلام بگیرد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل در پایان ضمن انتقاد از رعایت نشدن استانداردهای تخصصی در صدور کارت مهارت رشته‌های ساختمانی اظهار داشت: در خصوص برگزاری آزمون صدور کارت مهارت برای کارگران ساختمانی باید ساز وکارهای تخصصی تری اندیشیده شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 5 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط مسلم مکاری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 3191
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1